پرستار گیلانی دستگاه تزریق سیمان ارتوپدی ساخت
 
پرستاران فردا
 
 
شنبه 25 آبان 1392برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : mehdi

کارشناس اتاق عمل گیلانی به طراحی و ساخت دستگاه تزریق سیمان در اعمال جراحی ارتوپدی موفق شد.پیماندهقانی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار كرد: در بیمارستان‌ها برای عمل جراحی تعویض مفصل لگن به روش سیمانی برای قرار دادن سیمان ارتوپدی در داخل كانال فمور و محكم كردن پروتز در داخل كانال از تفنگی با لوله‌ای بلند استفاده می شود در این روش با چندین بار شلیك سیمان به داخل كانال هدایت می‌شود.

وی با بیان اینكه برای این كار باید سرنگ مخصوصی بر سر تفنگ نصب می‌شد، ادامه داد: اما به علت‌های مختلف از جمله نبود سرنگ در بازار جراح ناگزیر بود به كمك انگشت دست سیمان را به‌داخل كانال فمور هدایت كند.

این مخترع گیلانی با بیان اینكه با طراحی رابطی سرنگ 50 سی.سی موشكی بر سر تفنگ نصب می‌شود، افزود: بدین ترتیب و با كمك این رابط و سرنگ 50 سی.سی سیمان خمیری شكل وارد كانال می‌شود و پیش از سفت شدن پروتز در داخل آن قرار می‌گیرد.

دهقانی‌راد با اشاره به هزینه اثربخش بودن این وسیله‌ تولید داخل یادآور شد: نمونه‌ قبلی آن 50 هزار تومان و نمونه‌ ساخت داخل با 1000 تومان هزینه قابل ارائه است.

به‌گفته‌ وی، این وسیله در سال 92 ثبت اختراع شده است و در صورت درخواست بیمارستان‌ها به‌صورت موردی و انفرادی ساخته و به بیمارستان‌ها تحویل داده می‌شود. 

پایان خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین